Leuke band op dit moment: Sunday Sun

Toevallig ontdekte ik zo’n vijfentwintig minuten geleden de band Sunday Sun. Na wat zoeken tussen hun nummers kwam ik erachter dat ik hun nummers eigenlijk al wel kende. Nou ja gedeeltelijk dan. Van die typische nummers waarbij je lekker mee kunt swingen. Van die nummers waar je instant blij van word. Het feit dat ik over deze band schrijf is omdat deze band nog onder de vijfhonderd abonnees op YouTube zit…

WAT, ONDER DE VIJFHONDERD? HOE IS DAT MOGELIJK? :O

Aldus mijn reactie.

Even later kwam ik erachter dat dat dus alleen bij hun VEVO kanaal is. Hun eigen kanaal heeft op dit moment 768 abonnees. Kijk dat scheelt al iets weer hé Elise. Guttegut. In ieder geval vond ik dat Sunday Sun wel iets meer aandacht verdiende en aangezien mijn blog zo nu en dan een artikeltje heeft over muziek, is de leuke band op dit moment: Sunday Sun.

sundaysun_pressphoto.jpg
sundaysunmusic.com // press photo

Sunday Sun is een Nederlandse band bestaande uit de heren:

  • Koen-Willem Toering (Vocals/Guitar),
  • Yoshi Breen (Vocals/Guitar/Keys),
  • Dave Menkehorst (Drums/Vocals)
  • Jan Teertstra (Bass/Vocals).

In juni 2012 word de band uitgeroepen tot 3FM serious talent met detrack ‘Highly Respected Rebel’, maar dit was voordat drummer Dave Menkehorst bij de band kwam. Hiervoor zat namelijk Wouter Rentema in de band, maar die bleef achter in Berlijn.

Sunday Sun komt op 17 november 2014 aan met hun debuutalbum: We Let Go. In Nederland slaat het nummer ‘I Call You Honey’ aan. Wat ik ook wel snap, want wat een lekker nummer is dit. En deze kende ik nog steeds.

Momenteel is hun allernieuwste album ‘Live Out Loud’ net een aantal dagen uit en dit album is zeker de moeite waard om te luisteren. Wat ik het mooie vind aan de muziek van Sunday Sun is de muziekinstrumenten die naast de gitaar, drums en keyboard worden gebruikt en de stemklank. Hele lekkere deuntjes, heel warm en perfect voor een zwoele zomeravond. Sowieso ook mijn stijl van muziek. Het sluit allemaal mooi op elkaar aan. Ik hoop dat deze mannen nog meer muziek gaan maken, want ze gaan het waarschijnlijk nog heel ver schoppen!

Dit nummer blijft de hele dag in je hoofd, heerlijk!

Sowieso is deze muziek heel makkelijk te leren en snel mee te zingen. TOP!

Goed, als je dus net als mij niet genoeg kunt krijgen van Sunday Sun zou ik gewoon even hun YouTube kanaal opzoeken!

Wat vind jij van Sunday Sun?

Geef een reactie

