Introductiekamp en de eerste colleges!

Wat een weken achter de rug. In een super onlogische volgorde hoop ik jullie van alles te gaan vertellen over mijn vakantie en eerste schoolweek. Sorry voor enige onduidelijkheid haha, ik ben lekker chaotisch. Op mijn blog hoop ik je regelmatig wat te gaan vertellen over het studentenleven en de dingen die ik meemaak nu ik, yes gelukt, op kamers zit.

Ik neem je vandaag mee terug naar mijn introductiekamp. Toen ik even ging kijken wat het introductiekamp in ging houden, werd ik meteen een beetje bang. Je moest absoluut in legerkleding komen, oh en een droog blok hout van minimaal 30 cm meenemen. Logica. Not. Maar goed, woensdagochtend na al mijn spullen op de fiets gekregen te hebben, met spullen en al bijna gevallen te zijn, spullen opnieuw vast gemaakt te hebben en een paar minuten voordat ik er moest zijn, aankwam, zocht ik mijn klas op. Echt heerlijk, allemaal meiden (en een aantal jongens) en dan je klas opzoeken. Op de grond lagen de briefjes met de letter van je klas, ik zit in klas M en die stonden ergens achteraan dus dat duurde even met zoeken. Wel grappig wanneer je dan aankomt, je kijkt even om je heen naar je klasgenoten en iedereen is alleen dus je staat elkaar lekker aan te gapen en meteen te bedenken met wie je vriendinnen wilt zijn en wie niet, sommigen proberen een praatje te maken, etc. Nu kreeg ik de tip mee van Huis van Belle om op je eerste dag niet af te gaan op je eerste indrukken en tot nu toe vind ik dat nog steeds een goed idee. Aangezien mijn klas echt lekker een groep met elkaar is en er niet echt tweetallen of iets dergelijks zijn. Helemaal mooi. Oh in mijn klas zitten echt lieverds! Maar ja wat wil je hè, zo’n bende verpleegkundigen bij elkaar.

Onze generalen, jaja, begonnen te praten. Dit en dat waren de regels. Vooral stil zijn en luisteren naar degenen die boven je staan. Op een gegeven moment gingen ze alle jongens naar voren halen. Je moest even zeggen wat je naam was, je leeftijd en of je single was of niet. Iedereen natuurlijk lachen. Je word als jongen wel meteen op je nummer gezet. Verpleegkunde is toch echt wel een vrouwenopleiding, niet dat jongens geen verpleegkundige kunnen worden! Laten we dat even duidelijk hebben. Ik vind het sowieso best knap als jongens dat aandurven, want je zit wel echt tussen de vrouwen. Nou ja de meeste jongens vinden dat niet heel erg trouwens XD.

Na de algemene introductie gingen we een aantal lessen volgen. Hierbij liep je VIP mee. En die van ons was gewoon geweldig & super lief. Thanks voor je hulp E. 🙂 Je VIP was sowieso de hele tijd mee op het introkamp. Na de lessen gingen we naar het kamp fietsen. We leerden ondertussen namen en geboortedatums want die hadden we zogenaamd nodig ofzo. Later kwamen we erachter dat dat niet het geval was, maar hee hoe erg is het om elkaars verjaardag en achternaam ook te weten? Best handig hoor stiekem.

Op het kamp moesten we al snel appèl staan. Dan moesten we met onze klas in een rijtje staan. Jongste voor en daarachter van groot naar klein. En dit moesten we regelmatig doen, vooral stil zijn en in rechte rijtjes staan. Ook waren er ‘leuke’ straffen tussendoor. Zoals een stok vasthouden met je team waar je niet van los mocht. En ons team/klas werd aan elkaar gebonden met tie-rips. Vrij pijnlijk helaas.

Op het kamp deden we verschillende spellen, hadden we een spooktocht. Aten we heerlijk (chinees & bbq JUM), werden we wakker gemaakt toen we nét sliepen, moesten we op fluistertoon slaap kindje slaap zingen, hadden we een geweldige bonte avond waar onze groep generaal Frens nogal te kijk zette met een liedje op de wijs van “heb je even voor mij?” van Frans Bauer, waste ik mijn haar met koud water in een wasbak op de binnenplaats met nog meer meiden, hadden we een spooktocht, gingen we over een awesome buikschuifbaan, deden we levend stratego wat niemand snapte en waar de vlaggen te goed waren verstopt, feesten we in de kelder en werden we om 6 uur wakker gemaakt voor een bootkamp (ja deze, niet de engelse versie) toen werd gezegd dat we uit konden slapen. Oh en we sliepen in een ijskoude tent. Een andere klas ook. De rest binnen. Zo jammer dat… Mede door dat heb ik nu al twee weken keelpijn en ben ik verkouden dus da’s wel een beetje balen. 😦

Wat een awesome kamp was het! Het voordeel aan zo’n kamp vind ik dat je als klas meteen veel hechter met elkaar word en dat is best wel gezellig. De week erna was het super gezellig om elkaar weer te zien. Ook al waren W. en I. niet aanwezig geweest, vielen ze goed in onze groep en was het met hun erbij nog gezelliger. De eerste week was oriëntatie en hier kregen we uitgelegd wat elk vak inhield en hadden we soort van proeflessen. Hierdoor merkte je dat je weer op school bent en veel mag gaan doen. Yay, heerlijk. De eerste week versliep ik me natuurlijk ook meteen weer. Typically me. Ik kan wel mijn blognaam veranderen in AlwaysLateElise haha. Ik miste twee colleges en de volgende dag kwam ik weer moeilijk uit bed waardoor ik nog een college miste. Oeps!

Ben jij ook begonnen aan je studie? Of zit je weer op school na er een vakantie tussenuit te zijn geweest? Laat het me weten, ik vind het wel heel interessant om jullie verhalen ook te horen haha. Hebben jullie ook iets van een introductiekamp gehad? XO

collegezaal.jpg

Geef een reactie

