Op kamers gaan #2

Sinds een aantal weken studeer ik en woon ik op kamers. In de blogserie Op kamers gaan neem ik je mee in mijn kamer avonturen. Hoe vind je nou een kamer en hoe deel ik mijn kamer in? Bevalt het mij wel nu ik niet meer bij mijn ouders woon? Lees snel verder als je benieuwd bent naar het tweede deel van deze serie: Hoe heb ik mijn kamer gevonden? De eerste blog vind je hier.

Ik dacht eigenlijk dat het best wel makkelijk zou zijn om aan een kamer te komen. Helaas was dit niet het geval. Voor veel kamers moet je hospiteren en in mijn geval was dat niet te doen. (lees: drie uur reizen) Veel hospiteer avonden zijn vanaf 8 uur/half 8 en in mijn geval moest ik dan alweer onderweg naar huis zijn. Niet echt goed te doen dus.

Voordat ik op vakantie ging lukte het dus niet om een kamer te vinden, na de vakantie nog een grote stress, want als ik naar school ging dan MOEST ik ergens kunnen slapen! Voor de nood had ik nog een oom en tante die een slaapkamer vrij hadden voor me eventueel. In de laatste week die ik had ging ik nog even goed kijken en goed mijn best doen om een kamer te regelen.

Hoe kun je nou het beste een kamer vinden? Simpelweg via via. En dat kun je breed opvatten. Ik vroeg familie en vrienden die in de buurt van Ede woonden of zij misschien iets voor me wisten. Maar ook postte ik een bericht in de Facebookgroep van mijn nieuwe school en in de appartement/kamer te huur groep van Ede. Dit hielp heel erg, want dan krijg je allemaal reacties op je berichtje met mensen die een kamer voor je hebben. Hieruit kwamen twee kamers die mij wel aanstonden en ik maakte een afspraak om te komen. Door te bellen. Als je me goed kent zul je weten dat ik het echt rete eng vind om onbekende mensen te bellen. Ik ben zo’n type die dr telefoon niet durft op te nemen. Faalt hard. Maar hee ik ging deze mensen bellen en daarop volgend maakte ik twee afspraken om naar Ede te gaan. Op vrijdag en maandag. De volgende dag ging ik samen met mijn broertje naar Ede toe. Samen kijken bij de eerste kamer. En die beviel me eigenlijk wel heel goed.

13443158_604407646402649_3263790481962356833_o.jpg
En dit is m!

Het was een kamer van 20m2, lekker groot dus. Per plaats verschilt het wat je hebt aan grootte. De meeste kamers in Ede zijn rond de 15m2 geloof ik. Deze kamer staat op een boerderij en er zijn mensen naar wie je toe kunt gaan als je problemen hebt of iets moet ophangen. Heel fijn! Eigenlijk wist ik na het bezoek meteen wel dat ik daar op kamers wilde. En aangezien ik het kamers zoeken zat was, was ik blij toen ik de knoop doorhakte dat ik daar op kamers zou gaan. Ik had dus geen vergelijkingsmateriaal.

Goed ik had dus besloten dat ik daar op kamers zou gaan. Ik zit er nu ook inderdaad. Nadat ik even met mijn ouders had gepraat en er een nachtje over sliep was ik 100% zeker van mijn zaak en appte ik dat ik de kamer nam. Hierna kreeg ik het contract toegestuurd. Ik moest een borg betalen en kon vanaf dat moment ook mijn kamer inrichten. In mijn geval betekende dat dus de hele inboedel in een keer verhuizen, maar daar vertel ik je binnenkort meer over. 😉

XO Elies

Zit jij op kamers? En hoe vond jij je kamer?

One thought on “Op kamers gaan #2

Geef een reactie

